Äntligen ögonkontroll

Äntligen! Nu har vi äntligen fått en tid till vårdcentralen för Liam. Det har nu gått en vecka med rött och irriterat öga som inte varar eller spridit sig till andra ögat. Nu kanske (om vi har tur) hittar dom någon annan anledning till varför ögat ser ut som det gör. Han är jättesvullen och varken ögonsalva eller ögondroppar har hjälpt så man har ju känt sig lite maktlös när han kommer och säger att han har ont. Plutten. Hoppas bara på att vi får någon bra läkare den här gången, någon som faktiskt har god hand om barn! Sen hoppas jag också på att dom inte utesluter allt förutom ögonfluss bara för att han är förkyld, man KAN faktiskt vara förkyld och ha fått någonting i ögat samtidigt!

Helgen har känts lite upp och ner. I fredags vart det tacos i Hällabrottet. Dom har börjat med buffé där var fjärde fredag och det är ju trevligt. Hela Simons familj brukar dyka upp och Liam får leka av sig lite med de andra barnen och träffa kusinerna. Tyvärr var jag väll kanske inte på topp. Jag var trött efter dålig sömn och en kropp som motarbetar mig. Sen blir man självklart lite nere när man tänker på allt som hänt A och T. Kan verkligen inte vara lätt för dom just nu. Svårt att inte tänka på det då.
I lördags åkte vi till Hällabrottet igen, fast av en annan anledning. Vi hade bestämt oss för att hjälpa Jonas och Erika med husrenovering. Simon fick riva tak och jag hjälpte Erika med tvättning och målning av väggar. Skönt att få något att göra, och min kropp mådde faktiskt bättre än på länge den dagen.
Igår var det bara familjemys. Böt inte om från myskläderna på hela dagen, det var härligt. Jag, Simon och Liam låg i soffan och tittade på animerad film och mös. Liam fick också känna på magen när bebisen sparkade, men han tyckte tydligen inte det var så roligt utan att det var lite läskigt. Kan förstå honom då han inte riktigt vet vad det handlar om.

Nu ska jag börja göra mig i ordning och om ca 3 timmar ska vi befinna oss på vårdcentralen. Allt hopp till det just nu!

Förresten, ni som haft öroninflammation tidigare. Hur lång tid dröjer det innan man inte känner av örat direkt något längre? Imorgon är sista dagen med pencillin och jag kan fortfarande inte ligga hur jag vill i sängen då det trycker på örat samt att det gör lite ont då och då och hela tiden känns obehagligt. Är det normalt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback