Öroninflammation

"Nycklarna till din inre styrka" fortsatte igår. Trots att jag var väldigt seg efter att ha suttit uppe och druckit öl till klockan fyra på morgonen så hängde jag ändå med igenom hela föreläsningen. Den var väldigt intressant med många olika inslag. Bland annat blev en kille hypnotiserad till att han inte kunde gå. Var intressant. Roligt att han som håller i föreläsningen är illusionist då det även kom med inslag av kort och tankekraft. Spännande.

När klockan slog fyra så hämtade jag Liam på dagis. Utanför dagiset var det en sjö av smält is så jag fick klättra efter väggar och hoppa runt som ett litet fån både när jag skulle in och tillbaka. Direkt efter allt hoppande satte vi oss i en vit bil med en Linda som chaufför bakom ratten. Först rattade hon mot Markbacken där vi hämtade upp S och sedan vidare mot Marieberg där det blev Systembolaget och Willys. Efter detta blev det Varberga och hem till henne. Strax före klockan sju blev Liam väldigt trött och gnällig. Gjorde då ett försök med att lägga honom i Lindas säng att sova en stund och det var då jag upptäckte att han höll sig om öronen hela tiden, som om han hade ont. Efter lång tid somnade han slutligen men vaknade efter någon timme med handen mot örat. Misstanken om öroninflammation kom genast upp och Linda tyckte också att det verkade som det då hennes son nyligen haft det och hon märker av symtomen.
Blev att ringa iväg till jourvårdcentralen, boka tid till dagen efter (imorse) och sedan fick vi skjuts hem av Johan så att Liam skulle få sova lite. Denna natten var första gången på väldigt länge som jag gick och la mig klockan 00 en helgkväll/natt.
Imorse kom Johan och hämtade upp oss, snäll som han är, och skjutsade oss till vårdcentralen. Där fick jag reda på att Liam har öroninflammation i båda öronen och fick pencillin utskrivet. Åkte sedan till Apoteket och hämtade ut pencillinen samt köpte Alvedon till Liam som oturligt nog i stort sätt var slut inatt vilket gjorde att varken han eller jag fick sova särskilt mycket.

Ikväll kommer Linda förbi och vi ska entra Harrys. Liam ska vara hos mormor och Micke. Nu när han fått pencillin och har Alvedon så visar han inga tecken på att ha ont och just nu sover han som en stock. Men blir det värre så får jag stanna hemma, men så ska det väll inte bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback