"Nycklarna till din inre styrka"

Varför ska det vara så jobbigt att städa? Kan det inte bara genom ett trollslag bli roligt att städa just när det är dax för mig? Eller kanske man kunde vinna några miljoner just när det är dax att städa så att man kan ringa hit någon som sveper förbi och lämnar ett blänkande golv efter sig?

Idag har jag varit på en oerhört inspirerande och intressant föreläsning av Lars Ingmar Johansson. Den pågick hela dagen och vanligtvis brukar jag ha lite svårt för allt för långa föreläsningar men han höll tempot uppe och höll intressenivån på en lagom nivå i stort sätt hela tiden. Det mesta handlade om att man inte bestämmer saker med förnuftet utan att det är känslor som bestämmer åt en. Många fascinerande exempel tog han upp och fick en att tänka till hur man bemästrar vissa situationer. Vet dock inte just nu hur jag ska ta informationen till min vardag som jag har idag men det kanske jag blir klokar på imorgon då föreläsningen fortsätter.

Nej, för att återkoppla till början igen så ska jag städa. Bäst att börja plocka kanske så att inte grannarna blir arga för att jag dammsuger för sent ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback