Nytatuerad och fin

"Ser solens strålar värma..." japps, det gör jag. Jag ser solens strålar värma men idag sitter jag inne och tar det lilla lugna. Igår for jag nämligen till Nora och tatuerade mig så idag ska jag hålla mig inne och ta hand om min nya "lilla" vän som täcker lite mer än halva armen... Är riktigt nöjd faktiskt. Blev fisktema. Den är inte klar än men om en månad lär jag kunna stoltsera med min färdiga tatuering. Men jag är nöjd över hur den ser ut än så länge, trots att det fattas massor av färg som ska in i den. Det kommer nog bli skitsnyggt när det är klart.
Min mamma och pappa har inte varit så förtjusta i stora tatueringar m.m. förut. Igår fick min mamma se min nya skapelse men hon sa faktiskt inte så mycket. Hon tyckte att den var lite för stor men annars sa hon inte så mycket mer. Verkade som om hon tyckte den var fin i alla fall. I eftermiddag ska jag till pappa och visa upp skapelsen. Där lär han nog säga lite mer negativa saker. Han är ju inte direkt herrn som älskar förändringar. Min pappa tyckte att det inte var snyggt när jag färgade håret rött så vad kommer han tycka om att jag täcker ena armen? Men jag bryr mig inte så mycket. Han får morra lite i sitt hörn och grymta på men det är min kropp och som tjugofemåring har man lärt sig att man gör vad man själv vill och tycker.

Trodde faktiskt att det skulle göra ondare än vad det gjorde också. Visst, det var inte skönt när han tatuerade armbågen och nästintill gröpte i benet på mig men ska man vara fin får man lida pin. Trodde att jag skulle få lida till kvällen då det brukar kunna bli lite sveda och värk men det kändes inte så mycket och idag känns det faktiskt ingenting alls. Inte ens min armbåde känns utan jag skulle kunna stödja mig mot den på ett bord, om det inte var så att den är insmord och jag skulle halka ner på golvet fortare än smör i niagarafallet.

Nöjd är jag i alla fall. Sonens namn fick också plats. Mycket fint. Kort på skapelsen kommer så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback