Mamma bebis mage?

Idag har det varit mycket att göra men ändå väldigt lugnt. Har fått en del av sakerna avklarade idag och imorgon måste jag in till stan för att försöka få ihop de sista pusselbitarna. Besök på banken och skatteverket ska avklaras, jippie. När jag förut idag kände att jag behövde koppla av och koppla bort tankarna för en stund så spelade jag Left 4 dead 2 på Xbox 360 och drack milkshake. Hjälper en hel del måste jag säga. Snart kommer kompisen förbi och då ska vi köra spelet tillsammans. Alltid roligare när man är fler.

Har annars varit sjuk i veckan så att det har varit lugnt. Var väll bäst det eftersom helgen var fullproppad av alkohol och aktiviteter. I fredags var jag i Markbacken först på förfest hos David och sedan blev det utgång på Harrys. På lördagen blev det först en inflyttningsfest i Baronhills och sedan for jag iväg till Varberga till Linda och där vart det karaoke. Trevligt trevligt.

Har träffat min lille son nu i veckan också eftersom S inte har varit helt frisk heller. Veckans ord är "bil" och "bebis". Bil är väll helt ok men ordet bebis vet jag inte varifrån det kommer och börjar starkt fundera på om han har syskonlängan. Han börjar med att gå fram till mamma, titta frågande på henne, peta henne i magen och säga "Bebis?". Jag svarar
- Nej mamma har ingen bebis i magen.
Liam nickar och säger.
- Mamma bebis mabe (hans försök att säga mage).
Sedan kommer Liberos reklam upp om Fredagsmys. Då går Liam fram till teven och nästan kramar om den lilla bebisen på skärmen. Han lägger kinden emot och ser lite lycklig ut. Sötnosen.
Mysigt med barn ibland men för att det inte ska bli några missförstånd så nej mamma har ingen bebis i magen och varken jag eller hans pappa vet varifrån detta ord och petande på magen kommer ifrån.







Kommentarer
Postat av: Ellis

vilken sötnos :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback