Julklappar och Julgodis

Idag är en ganska så produktiv dag. Har hunnit med en del hittills. Började dagen med att storhandla på Maxi. Har ÄNTLIGEN fått barnbidrag så nu kunde vi fylla på matförrådet här. Sen köpte jag en massa ingredienser till julgodiset jag ska göra. Efter det så åkte vi hem, jag gjorde potatis- och köttfärsgratäng med kantarellsås som Liam och jag åt och sedan var det läggning av liten man. Det gick också över förväntan så jag är glad. Efter det så började jag lite smått med att göra julgodis. Blev två sorters ischoklad. Det ena var vinterischoklad och det andra var ischoklad med schweisernöt. Jättegott!





Helgen har ju också varit. Fast den här helgen har jag ju faktiskt uppdaterat en del så jag kan skriva om gårdagen då det blev ett besök på Marieberg och leksaksbutiken. Hittade ganska så snart den perfekta julklappen till Liam som vi saknade, på rea också. Det var en radiostyrd bil och bilen var "Rorri racerbil". Ni som har barn vet nog vilken bil jag pratar om! Liam tycker att Rorri är jätterolig och sen så älskar han hans kompis Don Loves radiostyrda bil så det kommer nog bli en uppskattad julklapp.
Sen var vi inne på Marieberg. Efter att vi hittade diverse småsaker som diadem och bomullsbollar (ha ha) så gick vi in på Sweet Poison. Där hittade vi ett paket med en massa bebiskläder i som vi fastnade för direkt och som alltså fick åka ner i en påse och sen fraktas hem till oss.





Nu behöver nog inte bebisen några fler kläder på ett tag i alla fall. Hittade också tunnare mössor för bebisen som var på rea (2 för 10:-) så att nu har vi köpt såna med så inte ens det saknar vi. Det är "bara" babyskydd samt syskonvagn som vi ska ut och leta efter sen, men det blir lite längre fram i tiden då ekonomin börjar stabilisera sig lite igen efter den här månaden.

Tittar nu på datumet och ser att det är fyra dagar kvar till jul... Kanske borde man börja stressa nu? Eller nått...

Kommentarer
Postat av: Tora - Viggos mamma

ååh jag älskar dödskallar - supersnyggt paket med babykläder. I lööve! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback