Julen firas i dagarna tre

Nu har julafton varit förbi och magen är fortfarande fullpropp med godsaker. Har inte känt riktig hunger på flera dagar nu känner jag, ha ha.
Julafton firades först i Hällabrottet hos Simons familj. Där blev det julmat, Kalle Anka och julklappsöppning. När klockan närmade sig fem på eftermiddagen så åkte vi vidare till Kumla där min pappa bor. Där befann sig också min kusin med man samt min farbror med fru. Blev fika och så kom tomten och hälsade på. Liam blev ännu en gång överöst av julklappar och han tyckte det var riktigt kul. Innan tomten gick sin väg igen fick den även en liten kram, tyvärr så hade jag inte kameran framme så det blev aldrig förevigat på min kamera, får se om någon annan vänlig själ fick det på sin så jag kanske kan snika ett kort från dem.
Här tänkte jag lägga in en bild från jul men då jag inte hittar min kamera så får jag lägga in en bild på mig själv, visserligen tagen julafton men kanske inte allt för rolig.




På juldagen fortsatte firandet. Då åkte vi hem till Liams farbror Andres och hans sambo och åt lite mer julmat, fikade och hade supertrevligt. Liam fick också tillfället att klappa hästar, vilket han som djurälskare tycker är riktigt roligt. Han är en riktig tuffing bland hästarna och är inte det minsta rädd, trots deras storlek.

På annandagen så fortsatte julen firas i matens tecken. Då blev det att sätta oss i bilen till Askersund där Simons farbror och fru bjöd på mat. Där fanns släktingar högt och lågt och vi blev bjudna på viltkött, potatis och en god sås. Till efterätt fick vi ostkaka, glass och en massa tillbehör som hjortronsylt och grädde. Liam tyckte det var roligt också då han fick följa med kusinerna och sysslingarna ut och åka pulka efter maten. Han såg ut att trivas som handen i handsken då han swischade ner för backen på en Bob tillsammans med kusinen Lukas och Lukas pappa Samuel.

Så nu är julen avklarad och leendet på Liams läppar kan jag leva på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback