Jag är GRAVID

Det känns lite konstigt, som om det inte riktigt är sant men jag ÄR gravid. Är i v 10 nu och magen är svullen värre så mammabyxor har fått åkt på men det känns bara mysigt. Jag fullkomligt ÄLSKAR mammabyxor då de är otroligt sköna att ha på sig, lite som ett par snygga mjukisbrallor.
Allt med graviditeten känns bra förutom att jag är lite illamående till och från och trött känns det som om man är 24/7. Men när man har en liten kott sen tidigare som ska passas så har man inte så mycket tid över till att tänka på det och illamåendet får man försöka bota genom att äta. Tyvärr känner man efter ett tag att man stoppat i sig alldeles för mycket och då får man inte i sig mer och nästan blir lite illamående av en annan anledning.
Åksjuk blir jag hela tiden nu. Riktigt jobbigt måste jag säga. När jag väntade Liam så märkte jag aldrig av någon åksjuka men nu behöver jag nästan bara närma mig bilen innan kan känner av en äcklig sur smak i lukten och ett illamående som inte är det roligaste. Men bilen måste man ju ta ibland så det är bara att bita ihop och försöka se glad ut.... Eller skitsamma om du ser glad ut då du sitter i en bil men du kan ju försöka att strunta i att peta i nästan vid rödljusen i alla fall!





Liam verkar jätteglad över att det kommer komma en liten bebis till familjen, det lilla han verkar förstå av det i alla fall. Varje kväll så ska han pussa bebisen god natt, att pussa mamma god natt är inte lika viktigt längre utan det gör man som hastigast innan man springer iväg mot sängen. Får försöka nöja mig med att i mina tankar (inte Liams tyvärr) så var de där tio pussarna till bebisen egentligen på min mage så jag får lite ut av dom med.

Idag ringde Lantmännen igen. De vill att jag ska komma klockan 6 imorgon bitti och jobba igen. Blev riktigt glad för det då det ger lite mer pengar och jag behöver verkligen allt jobb som jag kan få nu känner jag.

Nu ska jag tvångspussa min son som sitter brevid mig och tittar på Allram på teven. Det är tydligen en av favoriterna också och jag är ganska så nöjd när det kommer i något nytt i dvd-spelaren som man inte sett på länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback