Jag borde...

Morgonen började med en glad liten kille som satt och ropade efter mamma i spjälsängen. Gick in för att hämta honom och då hade han tömt ut allt som låg i sängen och kastat ner det på golvet, men lika glad var han för det. Stoppade i sonen lite gröt och gjorde oss i ordning och lämnade honom sedan på dagis. Gick ut med hunden och tänkte på alla saker som jag borde göra men bestämde mig för en paus (för jag hade ju gjort så mycket). Satte mig vid datorn och tiden flög förbi och klockan blev 12 och då lagades det lite mat. Funderade ännu en gång på att bland annat plocka upp röran i köket men valde att äta först...
Efter maten blev det tv och sen var klockan helt plötsligt två och det var dax att hämta sonen från dagis. Hämtade honom och han har kommit in i en riktigt trotsålder och var lagom grinig. Tackar. Gick hem och gav honom en flaska välling och satte på Nicke Nyfiken åt honom. Somnade till i soffan och vaknade av att Linda ringde. Pratade på med henne, la på, tänkte att jag borde ta hand om röran snart...
Klockan fem kom Simon förbi med lite saker som han hade köpt åt Liam från mig. Tågbana i trä och hink och spade. Barnen blir lyrisk och kastar sig på sakerna och vill inte alls krama pappa varken hej eller hej då. Jag tänker att jag tar röran i köket när han har somnat...
Lägger Liam, bestämmer mig för att teven är något jag behöver efter denna hektiska dag. Vilade lite, gick ut med hunden, satte på pastavatten och nu är klockan snart nio och jag funderar på att jag ska försöka ta röran i köket snart... ikväll... om jag hinner vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback