Födelsedagen

Igår fyllde man år igen. Vaknade runt halv 10 på morgonen. S hade redan tagit upp L och jag hörde hur han drog åt kardborren på L´s skor. Sen försvann de. Tänkte att de förmodligen åkte till affären för att handla för det var vad S hade pratat om dagen innan. Brevid mig låg ett paket som jag öppnade. Innehöll en väska och ett "presentkort" på en digitalkamera värde 1500:-. Fick sedan några grattissms medans jag fortfarande låg i sängen. Det var trevligt. Efter ett tag skickade P ett sms om att hon ville prata med mig om jag hade tid och vad vaken. Hon ringde sedan runt tio i. Hon hade lite problem i vardagen som hon ville prata med någon med och jag försökte väll hjälpa henne så gott det gick. Hoppas hon kände sig lite bättre efteråt i alla fall. Sedan kom S in i sovrummet. Han hade tydligen kommit hem under mitt och P´s 40 minuter långa samtal. han frågade om jag ville ha frukost på sängen eller om jag ville ta det i köket. Jag valde det senare alternativet eftersom jag ändå var vaken. När jag väl gick upp hade S duktat fram Princesstårta och gjort Cappuccino samt hällt upp färska jordgubbar i en skål. Var mumsigt.
Efter frukosten lagade vi till en av de två tårtorna som vi inte hade ingredienser till dagen innan. Det var en tårta med Dumlefluff och jordgubbar. Satte sedan dit en massa färska jordgubbar på toppen. Vart fint. Dagen innan hade vi tillagat en tårta med banan, blåbär och hallon och med vindruvor som dekoration.
Efter det gick jag och la mig i ett bad. Duschade sedan och tappade upp ytterligare ett bad som jag enbart hällde i barnolja i, sedan fick jag sällskap av underbara sonen. Han älskar verkligen vatten och man blir genast på bra humör när man ser hans stora leende när han får plaska runt i badet.
Efteråt gjorde jag mig iordning. Blev en svart klänning. Sedan hade jag planer på att sminka mig men då ringde pappa.
Är så otroligt trött på denna människa. Blev inte bättre av att han ringde heller. Han betedde sig lika larvigt som han brukar och jag var inte förvånad. Saken är ju den att han har ändrats en massa som person och det som finns kvar av honom är bara ett skal av sitt forna jag och resten är enbart en självisk, bitter fyra åring som inte bryr sig ett jota om sina barn längre. Slutade med att jag sa upp kontakten med honom och det känns ändå helt ok nu efteråt. Visst hade man önskat sig att han hade gått tillbaka till den underbara pappan han en gång var, men eftersom det inte verkar finnas på schemat så känns det inte som att vi har så mycket mer att säga till varandra.

Klockan 18 kom S´s familj och hälsade på. Blev fika och vi bjöd på tårtorna som blev en hit. Var trevligt. Skönt att få någonting annat än pappa att tänka på. Strax före klockan 21 åkte de sedan hemmåt mot Hällabrottet. S var snäll och tog ut hundarna på en promenad och jag la mig med L i soffan framför teven. Såg slutet på Jag är med i en japansk tvshow och hurrade när Anna Book åkte ur. Sedan blev det att titta på de 8 bönderna med glimten i ögat. Har kikat ut några som jag tror kommer vara med senare i höst. Får se om man har rätt. Sedan var det dax för L att lägga sig. Han somnade på stört och efteåt vart det en kopp te. Sedan visades en film på teven som jag och S tittade. Efter det hängde ögonlocket och sängen var det enda alternativet. Skönt att man kunde somna ganska så fort för ovanlighetens skull.

Idag är det fredag. Bara en dags arbete för S och sen är han ledig igen. Känns skönt. Lite småtråkigt att gå hemma ensam. Nu vaknade L så det är bara att ta upp honom.
Ha en trevlig helg alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback