Då, nu och framtiden

För 5 år sedan; Då var jag 19 år. Var på slutspurten av gymnasiet och skulle snart ta studenten. Hade stora drömmar om framtiden om plugg, resor osv.

För 3 år sedan; Gick ur ett 3 år långt förhållande samt sa upp min dåvarande lägenhet i Kumla. Försökte mig på att bara vara singel och hitta mig själv. Lärde mig att priorietera mig själv på ett helt annat sätt.

För 1 år sedan; Arbetade jag min näst sista dag på sjukhuset. Var gravid i 6 månaden och hade stora problem med foglossning. Kände att det skulle vara skönt att få vara ledig i minst ett år. Längtade tills lill-grisen skulle födas.

För 3 månader sedan; Var jag bara hemma och var mammaledig. Hade tankar om att börja plugga i augusti och vi började även diskutera om att ta över Smilla.

Igår; Vaknade jag upp och kände vad skönt det är att jag bestämt mig för att skjuta på pluggandet och vara mammaledig resten av året. Umgicks med min kusin. Tog promenad till mormor och L-O och fikade. Insåg att Liam har blivit väldigt stor på väldigt kort tid. Gick hem till kusinen och färgade och klippte mig efter hennes önskemål.

Imorgon; Fyller jag 24 år. Denna dag blir det ett långbad med Liam och sedan på kvällen får man besök av Simons familj. Blir att äta tårta och bara ha det trevligt.

Om ett år; Är jag förhoppningsvis mitt uppe i mitt pluggande. Har förmodligen hittat en inriktning på livet. Samt ska åka till Norge i dessa krokar för att se Eurovision med Andreas, ha ha.

Om 5 år; Har fått eller har planer på ett till barn. Har eller har planer på giftermål och vet vad jag vill göra i livet.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det är roligt att läsa sina vänners listor och se hur de ser på sin dåtid och sin framtid. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback