... då gjorde Jakob i "Vakna" bort sig!

Vaknade trött och sliten, ont i hela kroppen, av en liten kille som inte ville sova längre. Nu när det har blivit ljusare ute så tror han väll att det är helt ok att vakna tidigt eftersom vad han vet har dagen börjat. Idag blir det till att sätta upp tjockare gardiner som stänger ute lite ljus. Mörkt ska det vara.
I vilket fall som helst så gick jag upp och slog på teven. Inom snar tid så hamnade jag framför Vakna med the voice på kanal 5. Det kan vara ganska så roligt att titta på ibland, speciellt vid den här tiden. Efter ett tag så började dom diskutera att Jakob (en av pratarna) tidigare hade ringt till Parlamentet och pratat med deras producent. Detta var ett straff för något som han inte hade gjort. Vad jag förstod av samtalet (tyvärr så missade jag när han gjorde det men jag tror att jag kan lyssna på det senare på deras hemsida) så skulle han ringa dit och böna och be om en plats i Parlamentet. Detta gjorde han också. Idag kände han lite ånger och ville att dom skulle ringa tillbaka till honom och förklara att "detta var ett straff han hade fått och att han inte är sån i verkligeheten". Det verkade som om han var lite orolig att producenten skulle prata om honom inför andra och göra honom till åtlöje. Jag kan förstå vad han menar och än så länge tycker jag inte han hade gjort bort sig, tills han ringde det där samtalet! Oj oj. Dom skulle nog ha struntat helt i det hela. Pinsamt var det. Så pinsamt att jag knappt kunde titta på honom utan ville bara sjunka genom jorden. Jag har lite problem med pinsamma personer, som t.ex. dom på Idol. Jakob är one of a kind. Det hela började bra. Han ringde och förklarade att han hade fått det som straff osv. DÄR kunde han ha slutat. Men nej. Då börjar det hela. Han fortsätter sedan med att berätta att dom gjort en omröstning på facebook om dom tycker att han ska vara med i Parlamentet och 99% hade sagt att dom tycker det. "Vissa har t.om. sagt att det skulle höja standarden lite" något liknande hävde Jakob ur sig. Man måste nog höra själv på hur han lät när han förklarade, som om han bönade och bad ännu en gång, men den här gången på riktigt. Själv gömde jag mig bakom händerna. Klarade inte av att dra dom mot öronen för att inte lyssna det var något som stoppade mig.
Producenten frågade vem som var den sista procenten, för då kanske dom kunde ha med honom i programmet istället. Ha ha.. Nu tänkte man sluta Sluta SLUTA. LÄGG PÅ FÖR FAN!. Men nej, Jakob fortsätter med att säga att om det finns någon liten plats åt honom någon gång så ville han gärna vara med. Vid det här laget avslutade hans kära arbetskamrater samtalet, förmodligen ville dom väll lindra skadan, tyvärr försent. Detta var då Jakob i Vakna med the voice gjorde bort sig. Rejält. Som en smäll. Ett riktigt bombnedslag.

http://www.thevoice.se/ Om du vill lyssna på Vakna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback