Att göra rätt som mamma

Nu har vardagarna börjat igen och det är fullt upp. Liam far runt som en annan hoppetoss i sin lilla gåstol och barnsäkra hemmet är ett måste just nu. Det känns som att det är så mycket som måste göras nu när han börjar bli äldre och mer rörlig, men det är bara att resa på sig och ta tag i det, han stannar inte i växten för att jag känner att jag inte orkar för tillfället.

Igår var vi iväg till babycafét igen. Perfekt då man får träffa människor som har lärt sig gå för några årtionden sen, är dåligt med den varan vissa dagar. Under fikat gick pratet in på internet och en kurator satt och frågade oss om vi hade blogg (då även det kom upp på tal). Jo, det har jag och kompisen som var med i samtalet. Är ni inne något på familjeliv och sådana ställen frågade kuratorn oss vidare. Jo men det är vi ju. Jag är inne på familjeliv och A hållet sig mest till Liberos forum. Sen kom vi även in på att vi har bilddagbok och facebook. Kuratorn kunde inte riktigt förstå hur vi hinner med och när jag då började tänka efter så förstår jag inte riktigt själv heller. Jag antar att det är därför jag inte skriver varje dag, för att jag vill skapa tid till att vara mamma också. Blir mest då den lille ligger och sover.

Något som som stör mig ganska så mycket är den här gamla synen på papparollen och deras barn. Om vi tar ett exempel då det är väldigt olika är när det är dax för krogen. Är Simon ute och jag hemma med Liam så säger dom till Simon "Åh vad sött, har du en son?!?". Är jag ute och Simon hemma med Liam säger dom "Vad gör du ute?". Varför skulle inte Simon kunna vara hemma istället om inte jag ammar längre? Vad är skillnaden? Vi ska väll båda ha en fungerande kontakt med våra barn och vi behövs väll lika mycket i hans liv. Eller är jag helt ute och snurrar?

Avslutningsvis så ska jag säga att på torsdag blir det träff inför babysim och husvisning.
Idag har jag även gjort något som jag inte brukar göra, ett test om vilken typ av mamma jag är. Här är svaret svaret (som jag litar på till 100% för såna här test ljuger inte):

"Avslappnade harmoniska mamman
Det är helt naturligt för dig att vara mamma. Du mår bra i din mammaroll och litar mer på din egen intuition istället för alla andras goda råd.
Goda råd: Keep up the good work ..."

Med det så måste det väll betyda att jag gör nått rätt. Eller?

http://www.euroads.se/sites/se/surveys/8/survey.php?medieid=40&advertid=12364&earc=321 är adressen om ni vill testa er.

Kommentarer
Postat av: Mariana

Tack så mycket :)

Jodå helt okej med mig. Hur är det med dig?

Ska ni kika på fler hus nu? Spännande! :)

Ja en promenad eller fika vore trevligt, speciellt nu när våren äntligen är här! :)

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback