Besök från Stockholm

Nu är det snart måndag igen, shit vad fort tiden går. Den här veckan har gått otroligt fort. Kan bero på att kompisen från Sthockholm var här och hälsade på. Hon landade på Örebro tågstation i måndagskväll men då åkte hon hem till hennes mamma. På tisdagskvällen träffade jag henne då igen. Då hade vi båda fixat håret och grejat under dagen. Hennes hår var längre och mitt var färgat. Finfina vi var. Då satte vi oss på balkongen och pratade lite strunt och drack lite vin. Så mysigt då det inte var speciellt kallt och när det började bli lite småkyligt så tog vi varsin filt om oss.
På onsdagen så träffades vi igen. Först åkte hon hem till mig på dagen och vi gick iväg till Systemet för att handla lite inför kvällen. Dock hade Simon lyckats fått med sin barnvagnen till jobbet så att vi fick kila förbi och låna Lukas vagn. Blir lite tungt om man ska bära på Liam hela vägen. På kvällen sen åkte jag hem till P´s mamma och där satt vi och pratade och drack vin. Vinalkisar vi är ibland, ha ha.

På torsdagen åkte vi hem till min kusin som klippte min lillebror. Var jättefint. På fredagen slutade han nian så då var det bäst att var lite tillfixad. Liam och jag sov hos mamma under natten och det var ganska så skönt att Liam faktiskt såg hyfsat då. Jobbigt när man är ensam med honom och han får en helvetesnatt. Men men. Så snäll som min lilla kille är skötte han sig utmärkt. På fredagen blev det besök i kyrkan för Emils avslutning och sen åkte vi hem till mamma och fikade och åt mat.


Emil innan vi går iväg till kyrkan kl 8.00



Liam somnade hos moster efter maten. Det tog inte lång stund innan även
Emma låg i soffan och sov. I soffan brevid sussade redan mamma gott.



Senare på dagen kom Simon och hämtade oss och vi åkte tillbaka till Örebro. Stressade för att göra mig iordning och sen hem till P och hennes familj där M hade tagit studenten. Vart firande och det var en massa folk som var där. Hade riktigt kul. Såg ut som att de flesta hade det trevligt och det var en bra mix av människor. Alla var verkligen SÅ olika och det var jättekul. Sedan åkte vi iväg till Björnstugan, drack och skålade en massa och sen for hälften av oss till Frimis. Där blev det bara en kortvisit, mest för att M ville se vad som hände. Sen åkte vi tillbaka till Björnis och festade natten lång. Toppen.

Igår åkte P tillbaka till Stockholm. Själv satt jag hemma med Liam. Tog en lugn dag. Simon gick ut med sina kompisar. Var ganska så skönt då Liam hade somnat och man bara var ensam hemma. Behövs ibland.

Det var allt jag hade att berätta om idag. Hoppas ni har haft en lika trevlig vecka som jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback