Från bröllop till Ryssland

Har kommit fram till att det faktiskt har hänt en del som jag inte har skrivit om, kanske är för att jag är så otroligt dålig på att komma ihåg att uppdatera mig? Men för att berätta om vad som hänt så kan jag börja att berätta om att min kusin har gift sig. Superfint bröllop. Hon "stal" det bröllopet som jag kunde tänka mig att ha om jag ska gifta mig någon gång. Superfint. Inte ett öga torrt. Hon var självklart hur vacker som helst hon med och Daniel var riktigt stilig dagen till ära.




Det hände egentligen inte så mycket. Ett vanligt bröllop, men väldigt fint i alla fall. Grattis till dom!

Till något annat. Den här helgen var den första helgen som jag var barnledig. Simon hade Liam hela helgen i sin nya lya. Visst saknade jag min lilla son hur mycket som helst men det kändes ändå helt ok. Hade gott sällskap av Felix hela helgen och det är inte fy skam det heller!
I fredags kom Felix hem till mig och vi satte oss på ballkongen och drack lite vin och pratade strunt. Efter det så gick vi iväg till Tegnérparken och mötte upp lite andra människor. Satt där i ett par timmar och drack vidare och pratade ännu mer strunt. Sedan gick jag och Felix in till stan. Utanför Hålet i väggen mötte vi på Freddan, Max, Adem och någon mer som jag inte träffat förut och just nu inte kan komma ihåg namnet på. Pratade med dom. Sen gick dom till Liquid och det slutade med att Felix följde med Freddan dit medans jag gick till Pitchers för att möta upp lite kompisar och säga hej. Efter någon timme där drog jag iväg till de andra vid Liquid. Då skulle de precis stänga så vi drog tillbaka till Pitchers och mötte upp några där och sen gick vi runt och strosade tills jag inte orkade och gick hem.




På lördagen var det dax igen. Började dagen med att inte riktigt veta vad jag skulle göra, sedan ringde Felix. Tydligen hade vi pratat om att jag skulle med till en fest med ryskt tema på kvällen så att det var bara för mig att försöka hitta kläder till denna ryska afton. Var lite svårt då mycket av kläderna ligger nerpackade i kartonger fortfarande men tillslut fann jag en svart kortkjol, ett vitt linne och en "fejk -pälskrage" att dra på mig. Sedan dök Felix upp med ett par schysta knästrumpor att matcha med. Fick duga. Tillsammans med grön ögonskugga funkade det. Där borta var det fullt med folk. Vet inte hur många vi kan ha varit men kanske runt 25-30 stycken. Minns inte så noga. Intogs en hel del vodka den dagen så ni får inte klandra mig, ha ha.
När klockan närmade sig 2 på natten drog jag och Felix hem till Max där även Freddan var. Där satt vi och pratade och någonstans runt 5 på morgonen somnade vi alla fyra i Max´s säng. Mysigt värre.




Sen i söndags har Simon och Liam sovit över här. Skulle egentligen bara bli en natt för att Simon börjar så tidigt på måndagsmorgonen men blev två då Simon vaknade upp tokförkyld. Men det har varit mysigt att ha min lilla son hos mig tills idag. Igår var vi också hos min mormor och gick till deras gemensamma pool och badade. Liam älskade det verkligen. Var så grunt att han kunde krypa runt själv. Helt perfekt.

Nu ska jag byta ut min cola mot ett glas vitt tror jag. Sånt får man göra varannan vecka då Liam sover hos sin far.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback