Snart klar

Ursch vad jag hatar myggor. Är det bara jag eller börjar de inte bli fler nu? Känns som att man har myggor i hela lägenheten och vill inte ens tala om hur det känns när man går ut. Någon som vet vad dessa myggor ska vara bra för? Här ger de bara märken som man känner att man vill klia på tills man trillar av pinn.

Idag känns det lite upp och ner. Vet egentligen inte varför, det bara är så. Känns bra på det sättet att jag håller på att bli klar med lägenheten. I helgen har jag fyra kartonger kvar att packa upp, en kartong att bära ner i källaren och sen dammsuga och torka golv i helga lägenheten. Inte så lätt att dammsuga när man är ensam här eftersom Liam är tokrädd för den! Så fort man rullar fram den sprutar tårarna och han börjar krypa åt motsatta håll. Stackaren. Känner inte att ett rent golv är tillräckligt stor anledning att utsätta honom för det. Får göra det när man får besök och någon kan hålla i honom så han kan kika på avstånd (brukar funka) eller när han är hos pappa. De dagar jag är ensam med honom är det sopborsten i högsta hugg som gäller!
Lägenheten har i alla fall blivit ommöblerad nu. Liams rum har blivit mitt rum och mitt har blivit Liams. Vardagsrummet ser efter ommöbleringen mycket större och rymligare ut nu. Ska bara till en liten lekhörna åt lillkillen så han slipper terrorisera sin mamma med kladdiga bebisfingrar på hela teven.

Snart är helgen här. Första, riktiga barnlediga helgen. Får se vad man ska hitta på då. Vill ut och ta en öl eller nått i alla fall, hade varit trevligt. Träffa lite vuxnare folk. Får se vad som sker.

Nej nu måste jag klia vidare på alla dessa nedriga bett. Ha det fint alla goa!



Min bror sov över till idag och eftersom det blev så fint väder gick
vi ut på gården och blåste såpbubblor och lekte i lekparken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback