Vi syns på google!

Nu har man äntligen lite tid över till bloggandet och onödigt internernetsurfande. Perfekt.
Idag har jag varit inne på en sida där det stod om en tjej som fick reda på bb att pappan till hennes barn inte heter som han sagt att han gör eller är så gammal som han sagt. Helt sjukt. Efter det fick jag reda på en sida där man kan gå in och söka på förnamn, efternamn, ort eller dyl. Då kan man få reda på en massa saker om människor och för en liten summa får man reda på ännu mer. Helt sjukt. Var då tvungen att söka på mitt eget namn för att se vad man kunde få reda på om mig. Detta fick jag då fram: Hela mitt namn, Adress, 8 nummer av mitt personnummer, civilstånd, hur många dagar jag är (8 734 dagar), hur många dagar det är till min nästa födelsedag (32 dagar) och vilken dag jag föddes på (en tisdag).
Efter detta gick jag och googlade mitt namn. Fick då upp: Vilka kompisar jag har på facebook, att jag tänt ljus för en bortgången för flera månader sen, min bilddagbok och även hittade jag mig och Liam då vi var med i BoInsikt då han var 5 månader gammal.
Känns lite kusligt hur mycket man kan få reda på. Sen vet jag att jag är ganska så åthållsam med information om mig som jag ger ut på internet, hur är det med andra människor egentligen.

En sökning på min lillasyster på google gav mig: Att hon har skrivit på en lista för Rädda Vanilla Coke tillsammans med min bror, hittade en söt vimmelbild av henne och hennes vänner, ännu fler vimmelbilder på henne (kan snart kartlägga hennes uteliv tror jag) och förmodligen ännu mer om jag hade ork att titta igenom alla sidorna.

Vad tycker ni om Storebror ser er? Har ni googlat erat namn någon gång för att se vad ni fått fram? Ska nog börja med. Är roligt att få reda på en del måste erkännas... Men hur roligt tycker dom som jag googlar det är?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback