Nostaligi...

Underbar dag idag. Trevligt väder och en liten charmbulle som sover istället för att envisas med att ligga i mammas knä när hon äter.
Var iväg idag till bvc med Liam. Han gjorde läkarundersökning och mättes och vägdes. Han hade gått upp en hel massa i vikt. Har fört in hans vikt i bilddagboken nu... Han var riktit snäll under hela läkarundersökningen. Försökte även att sova genom halva men det är lite svårt att titta honom i ögonen då, ha ha.

I vanliga fall så är Liam vaken ganska så många timmar i sträck nu, vilket är skönt eftersom han då kan sova lite längre på nätterna. Här om natten sov han från 23.00 till 05.30, och det är riktigt mycket för en enmånads spädis! Varken jag eller Simon klagade i alla fall. Var riktigt skönt att få sova lång tid i sträck.

Idag kommer även gräddbullen Emilie förbi och hälsar på oss. Ska bli trevligt. Hon har varit förkyld och eftersom det smittar så bra över till små barn så har jag inte träffat henne sen 25 augusti, en hel månad sen dess ju! *känner hur jag börjar hyperventilera av emiliesubstans*

Igår var jag, Liam och lillasyster Emma ute på stan och shoppade lite. Var mycket trevligt. Var tvungen att köpa lite kläder eftersom jag gått ner för mycket i vikt för att använda mina senaste inköp och gått ner för lite för att använda mina vanliga kläder. För dom vanliga kläderna är det nog mer mjölktuttarna som är för stora än magen, men de går väll kanske ner när jag slutat amma.

Letade även efter kläder som jag kan ha på mig när jag ska ut på krogen. Jag och Emma ska ut nästa helg. Ska bli riktigt kul. Då vet jag en som kommer att bli riktigt full (och det är inte Emma *ler*). Förmodligen blir det Satin, men vi får se. Emma har ju nyligen fyllt 18 år och har inte varit ute på krogen i Sverige än så det är första gången för henne. Vet inte riktigt vart det är kul att gå som 18-åring idag. När jag var 18 år så var det K5 som hägrade, för att sedan gå över till Klaras. Det var tider det. Tequilarose och Xider kaktus/lime var det som dracks mycket då. Tequilarose drack man för att det var gott och smakade jordgubbsmilkshake, och cidern var inte för att det var den som var godast utan mer att det var den enda som man visste om.
På förfesterna var det en del tequila som dracks. Gick alltid ner en eller två eller tretton (! japps) stycken innan det var dax att dra ut på krogen. Förfesterna är ju egentligen dom som är roligast också, men när man kom ut till krogen så var det samtidigt då man kunde spana in dom snygga killarna och dansa fula danser på dansgolvet. Underbart.
I denna nostalgihärva så tänkte jag att jag lägger upp en massa olika bilder från olika förfester och även från krogen. Gamla nostalgiska bilder. (dom sitter inte riktigt i tidsordning)

 Förfest. 4/10 2002. Jag och Mysan.

  Förfest. Princess fyller 18 år och vi hävde i oss 13 tequila var på 50 min.

 Förfest. 19/3 2004. Jag och Princess.

 Förfest. 17/9 2004. Jag och Sandy häver i oss drinkar.

 Nyår 2006. Linn och Mia är hos mig och partar i sina finaste blåsor.

 Jag och Sofie på Klaras.

 Linn, jag och Joel på Klaras.

 Karro, Linn, jag och Felix på Klaras. Felix fyller 18 år!

 Malins pöjk, Malin och jag på Frimis.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha, tequila är farligt ju :) Sånt undviker jag helst, efter att ha haft tequilafest i korridoren jag bodde i 2003-2004 här i Linköping. Det blev några tequila för mycket och sen dess tar det lite emot att dricka det :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback