Och han växer och han växer och han växer och...

Oj vad min lille pojke har blivit stor. Igår plockade jag bland hans kläder och han hade växt ur en del plagg och en del var på gränsen. Man blir så larvig då han växt ur ett par plagg. Man blir nästan tårögd och tänker "Men den här hade han ju när han kom hem från bb. Hur kan han ha växt ur den?". Undrar... ha ha..
Igår vart det även ett besök hos Axelina och hennes lille son Lukas. Lukas är endast fyra dagar gammal och bor bara med någon minuts gångavstånd. Det är perfekt. Nu när vi träffas och våra små killar får träffa varandra så händer det ju egentligen inte så mycket. Det får möjlighet att ligga brevid varandra på ett täcke och kika lite på teven. Ibland lyckas de sprattla så att de når varandras händer och det ser riktigt mysigt ut när de ligger och håller handen faktiskt.

Idag ska jag iväg och träffa Mariana. Blir en fika. Ska bli jättekul, har inte träffat henne sen jag var gravid. Nu när man kommit in i vardagen med Liam så känns det som att det var en evighet sen man var det. Den vardagen känns väldigt långt borta.. Imorgon ska jag iväg och träffa en annan tös som ligger på sjukhus. Hon fick sitt barn för ca tre veckor sedan. Hur söt som helst, och han är sååå liten. Han är i och för sig lika liten som Liam var när han kom till världen men det känns helt overkligt när man håller i Liam och inser att han faktiskt har växt massor på de här två månaderna.

Kan tyvärr inte stoppa min lilla pöjk från att växa. Så istället får man som mamma titta på det växande barnet som faktiskt både ler och jollrar en massa och hålla i de små babykläderna som han inte längre kan ha. Min lilla pojke har blivit stor.





Lukas och Liam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback