Vinalkis i helgen

I helgen har jag varit vinalkis. Trots att man är en sleten spädbarnsmorsa så har vi idag moderniteter som bröstpump och NAN1 (ersättning) som gör det hela enkelt de dagar man känner att man vill ta lite vin eller något annat. Perfekt. Sen har jag också en sambo som hjälper till att ge den lille flaskan, inte flaskan i benämning vinflaska utan flaskan i benämning nappflaska. Så för att gå tillbaka till min totalt ointressanta helg så drack jag rosé och fanta tills det vinglade till i huvudet. Ni som såg det senaste programmet av Bonde söker fru vet förmodligen varifrån jag fick den idén. Efter första glaset var det svårt att säga om det var gott eller inte men smaken var annorlunda. Efter andra glaset känner jag att det var faktiskt helt okej. Efter tredje glaset tänker jag att det kanske vore bra att fundera på att äta något eftersom jag inte hade ätit ett dugg den dagen. Efter fjärde glaset befann sig mitt huvud på en båt som for hit och dit. Perfekt att jag är bra på att hålla balansen!
Detta var fredagen. På lördagen så firade jag och Simon fars dag eftersom vi tyckte att det räckte att fira Simons pappa på söndagen. Detta gjorde vi genom att jag bakade taccopaj och så drack vi ur vårat bag in box vin som vi så stiligt köpte. Var riktigt mumsigt. Lite för mumsigt kanske. Men jag kör på samma ordspråk denna dag, ibland får man. Liam låg ju och sov i stort sett hela helgen så att det kändes knappt som om man var mamma denna helg. Presenten hade Simon redan fått, flera dagar tidigare. Vi är lite dåliga på att hålla saker och ting hemligt ibland, ha ha..
Det är ju perfekt att man inte blir bakis eftersom vi på söndagen åkte till Hällabrottet och firade Simons pappa. Vet inte hur man hade klarat av fyra barn och hundra vuxna (så det känns ibland när man åker dit eftersom Simon har fem bröder) om man hade haft bakfylla denna dag.

Nej nu står hjärnan still så nu får jag sluta skriva....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback