Sjukgymnasten

Idag har varit en riktig skön dag. Eftersom jag är ledig idag så har jag haft lyxen att få sovmorgon enda till kl 8 idag. Är lite mer sömn än att gå upp sin vanliga tid, 5.30. Gick upp och åt lite frukost och sen for jag iväg till sjukgymnasten. Kändes bra där borta faktiskt. Fick en bra sjukgymnast som visade mig ett bra bälte som jag ska beställa som ska hjälpa mig mot mina höftproblem. Kan vara bra att använda när jag ska gå, t.ex. ta promenader med hunden, eller när jag vet om att jag kommer att stå mycket. Det dåliga är att det tar drygt 10 dagar innan jag får hem "bältet" så att jag hinner sluta jobbet innan dess, men det gör inte så mycket. Kommer nog få användning av det ändå.

Nu har jag äntligen bestämt mig. Blir inte jobb för mig maj ut, utan den 21 maj så är det tack och adjö för mig. Känns hur bra som helst. Får så otroligt ont i kroppen av arbetet och eftersom jag vet att jag klarar mig ekonomiskt så känns det bara dumt att köra slut på kroppen för ett par få tusenlappar i kassan. Så nu är det nedräkning pågår. Känns lite som en stor tygnd lämnat mina axlar efter att jag bestämt mig för det. Inte för att jag inte tycker om mitt arbete, jag trivs jättebra fakitskt, utan det handlar mer om huvudvärken och höftproblemen som jag nu kommer få chans att vila ut istället för att arbeta mig igenom.

Nu ska jag fixa lite här hemma och gå iväg och byta om. Är första gången som jag och Simon ska till föräldragruppen idag. Ska bli kul. Få träffa några andra gravida par och se vad det är för andra stollar som bor här omkring. Var ju inte allt för länge sen som vi flyttade hit så vi har inte riktigt fått koll på läget än, men det ska bli roligt. Får komma med en uppdatering nån annan dag om föräldragruppen var något att ha. Pest eller kolera, dax att ta reda på.


Gravidtips! Dunderbutiken.se. Har själv fått hem en massa barnkläder därifrån nu, några av mitt absoluta favoritmärke, Lundmyr. Tog drygt en vecka innan de hamnade i brevlådan, och handlar du för över 1.000:- (vilket är lätt hänt på denna sida!) så får du gratis frakt. Sidan har många olika märken, som t.ex.  Alfons & Milla, Lundmyr, Small Paul och Lipfish. Här hittar du även, utöver kläder, t.ex. biltillbehör, leksaker och inredning. Länk finner du här åt höger. Helt klart värt ett besök!

Kommentarer
Postat av: Mariana

Ja det vore trevligt med en fika nåndag ;)
Hur har helgen varit annars då?
Kramar

Postat av: Rebecca

Då ska jag försöka följa din blogg :)

2008-05-15 @ 12:22:44
URL: http://rebeccathoren.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Tittade in här en runda, hittade dig på libero,
eller du hade skriv i ett av mina inlägg din blogg adress så tittar in här.
Kram

2008-05-16 @ 18:53:25
URL: http://bechy.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback