Trött på perfekt

Nu var det några dagar sedan som jag skrev, dåligt av mig. Men med mig och Lill-Grisen är det bara bra, förutom att den där nedrans huvudvärken inte vill ge sig. Blir till att ringa barnmorskan snart och se om hon har några råd, jag får spasmer här! Har en riktigt bra barnmorska, kunde nog inte få bättre. Hon är hur trevlig som helst, man kan prata med henne och hon lyssnar och förstår. När vi var där första gången så gav hon oss en massa papper och broshyrer, men sa att hon förstår om vi inte läser igenom allt nu eftersom man har annat att göra också. Vissa som jag har talat med har fått en massa papper och nästintill läxa att plugga igenom allt till nästa gång.
Sen gav hon papper och tips om övningar att göra så man inte får ont i svanken m.m. och när jag pratade om att jag var lite intresserad av vattengympa för gravida så letade hon genast fram telefonnummer och förklarade vart badet låg m.m. Kändes hur bra som helst när man gick därifrån.

På jobbet går det också bra, men jag har börjat få så ont i benen för vikten så nu har jag köpt stödstrumpor för att hjälpa benen och minska risken för åderbrock. Inte så kul att få när man är 23! En tjej på jobbet är också gravid, men jag börjar bli lite trött på hennes prat och skryt. I början kändes det roligt att ha någon som var gravid samtidigt som man kunde tala med, men nu orkar jag inte längre. Hon sitter gärna och berättar (skryter!) om att hon inte behöver äta järntabletter för att hon äter så mycket järn och allt man måste få i sig, att hon ligger precis på mitten i kurvan hos bm, att hon inte har fått någon huvudvärk och inte kan tänka sig att knappt äta alvedon (känns som att hon ser ner på mig lite varje gång hon berättar). Allting ska låta så perfekt i hennes värld, och hennes son (hon har minsann tagit reda på könet, vilket en "looser" som jag inte vill) kommer födas och vara den perfekta lilla sonen. Hon kommer aldrig få problem. Huha. Är så trött på perfekt att man önskar att han får kolik och börjar knarka, men sånt får man ju inte tänka. Ursch, jag känner mig lite taskig ibland, men eftersom jag är gravid kan jag alltid skylla på hormoner, någon som jag hade svårare att göra tidigare.

Nej, nu ska jag kika runt lite på nätet och dregla över tjusiga barnvagnar och söta bäbiskläder som jag tänkte beaställa direkt efter ultraljud nr 2. Älskar Lundmyr. Dyrt men hur underbart märke som helst! Lite ska man väll få skämma bort sitt lilla barn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback