Mamma

Hon ringde nyss. Hon är en underlig människa. Under hela min graviditet så har hon inte låtsas om något, och nästan blivit sur när någon frågat något om den. Pappa där emot har varit på små rosa moln och verkligen längtat tills han blir morfar. Sådana totala olikheter dom är, men det kanske är en av anledningarna varför de faktiskt är skilda idag.
Idag ringde mamma igen. Hon brukar ringa ungefär en gång i månaden för att höra hur allting är. Hon ringer från jobbet då eftersom det är gratis för henne, och dom har lugnt den dagen hon ringer så att hon har faktiskt inte så mycket bättre för sig. Den här dagen berättade hon hur hon och Carro hade varit på Antikmässa i Askersund i helgen. Hon pratade på om att det hade varit mycket att se osv. Sen berättar hon (chockerande) att hon hade köpt en gammal barnstol som hon ska måla om som hon kan ha när vi är där och hälsar på sen i framtiden. Även en resesäng hade hon införskaffat, för det var väll en bra idé? Jo, visst var det bra, men en aning förvånande. Hon pratade även på om att hon hade sett en massa gamla träleksaker som hon skulle köpa sen, som barnet kunde ha att leka med när vi kommer dit och hälsar på.
Är ju kul att hon känner att hon vill göra något osv, men det var inte alls vad jag hade förväntat mig.
Hon berättade också att hon hade köpt något åt oss som hon skulle ge när barnet skulle komma, istället för kläder som alla andra brukar komma med. Kanske är det här den nya människan som börjar krypa fram ur sitt hörn? Får se hur länge det håller... Sen ytterligare en gång så meddelade hon att hon ville att barnet skulle komma innan bf, för på bf så ska Carro åka tillbaka hem till sig igen och hon vill ju så gärna se barnet innan det kommer.
Jovisst. Någon som vill hoppa lite på magen medans jag särar på benen så ska vi se om det kommer en liten fis till middagen?


Jag har nu gått 91% av tiden.
Jag har gått 36 fulla veckor och 2 dagar (v 36+2).
Jag har 26 dagar kvar till beräknad förlossning




Gravidtips! Åk iväg till en fotograf och ta kort när du är gravid och innan magen hinner sjunka. Är något som du bara får tillfälle till en gång i livet (för varje barn då) och det kan vara riktigt roligt att komplettera med spädbarnsbilder sen när bebisen väl kommer. Kan vara dyrt, men med tanke på att du bara får ett tillfälle till det så är det helt klart värt det! Spara sedan och visa för er bebis när den blivit större och börjar förstå. Är nog lika roligt att ha för er som för er lilla knodd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback