Nyttigheter för fröken Gravid

Ännu en fredag har börjat. Underbara helg. Underbara dag mot sovmorgon.
Har idag ögnat igenom ännu en gravidtidning (samtidigt som jag biter mig i läppen för att jag var så dum som inte köpte gravidbibeln när den var ute i handeln). Något som man kan läsa i många av gravidtidningarna är något som nästan är lika underbart för själen som sovmorgon, Chokladbollar är bra för gravida kvinnor att äta. Här har man gått genom livet och försökt att hålla sig undan från de där fettbomberna, som självklart inte har fungerat det minsta, medans "allt jag behöva göra" var att bli gravid och vipps så är de som en underbar aura för själen. Tänk vilka vändningar livet har att erbjuda. Underbara liv. Underbara fredag.

Ikväll får jag se vad som sker. Kanske jag kommer ut och få skaka mina lurviga på ett dansgolv tillsammans med en vän, men det beror på när hon hinner landa i Örebro från Sthlm. Får se, får se. Känner ett stort sug av att använda mina kalasfina skor jag köpte in här om dagen. Endast 800 papp för ett par veckors lycka och inombordlig värme. Kan det bli bättre? Sen så hittade jag en nice väska för enbart två hundralappar, så nu är jag redo att ta på mig allt det fina och med kulan i vädret intåga mot örebros nattliv, om det nu vill sig så.

Dags att knapra lite Pringles och dricka lite onyttig Coca-Cola. Säg till om ni hör att den någonsin kommer vara bra för gravida, för då ska jag försöka få nästa lilla gris att stanna i magen ett par veckor längre *ler*. Nyttig Coca-Cola och chokladbollar, någon som kan komma på någon finare mening?


Gravidtips! Köpte hem ett par fina tröjor från Pippilotta (du hittar länken till sidan här brevid!). Tog längre tid än de tre dagar att få hem men det var det värt. Jätteskönt material och tröjorna har bra storlekar som stämmer överens med "normala affärstorlekarna" vi är vana vid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback