Neurolog och sura drinkar

Nu har det gått några dagar sen senast. Detta har två förklaringar...
1) Min blogg har strulat och inte velat släppa in mig.
2) Mitt gratisinternet hemma hade sagt upp sig, så nu är jag en betalande människa som alla ni andra vanliga dödliga svenskar, lite bättre dock *ler*

Har varit iväg och fått skallen genomsökt i alla fall. Fick inte reda på så jättemycket, men jag fick några receptbelagda tabletter som jag skulle äta i en vecka. De skulle hjälpa mot huvudvärken och vara hur beroendeframkallande som helst. Skulle ta de två gånger om dagen med 2 alvedon till, och sen en extra alvedon emellan den tiden. Kan säga att det inte kändes allt för bra att stoppa hela kroppen full med 7 smärtlindrande tabletter varje dag, speciellt inte när de inte fungerade heller. Det enda jag kände av tabletterna var att jag kände mig yr och salongsberusad (stackars patienter på jobbet som trodde jag var full efter att ha vimlat runt som en annan tok mellan avdelningarna) och att jag blev väääldigt illamående av de. Men nu har jag äntligen klarat av min vecka och slutat ta de där tabletterna, så på lördag blir det läkaren och ev remiss till neurologen. Känns lite smålarvigt, men ändå bra att få det genomsökt ordentligt eftersom de inte riktigt tror att det är vanlig graviditetshuvudvärk. Får hålla tummarna att de hittar något...

Veckorna är aldrig så roliga att beskriva eftersom det inte händer inte så mycket mer än jobb, men förra helgen så var det rätt så kul. Träffade en kompis som bor på Gotland som jag sedan gick ut med tillsammans med ett gäng andra människor, varav en britt. Fick öva mig på min knaggliga engelska, men jag tror han förstod mig rätt bra.. Sen var det extra kul att få träffa lite människor som man inte sett sen man gick ut högstadiet. Har hänt en del i allas liv, så det fanns en del att prata om.
Kvällens plus och minus
Plus för mig)
Trevliga människor att snacka med om allt och inget.
Plus för lill-grisen) En full gotlänning som viskade hemligheter hela kvällen i form av raggningstips och annat som en alkoholpåverkad människa kan tycka vara värt att berätta om.
Minus) Björnstugans alkoholfria drinkar som enbart smakar sur lime, som de kallar för "jordgubbssmak". Blääh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback