Fira Valborg som en halvkoala

Valborg. Ja, vad säger man? Valborg. Vad är meningen med Valborg egentligen? Mer än det "vanliga" supandet och förfrysandet av diverse kroppsdelar framför en liten sketen brasa som är mer eller mindre en besvikelse varje år. Idag vet jag faktiskt inte vad som sker. Blir nog lugnt. Försökte mig på att gå till jobbet idag, men jag blev yr och fick en väldans massa svimattacker så att det blev hemgång efter drygt 2 timmars lidande. Väl hemma drack jag lite vatten, fick i mig ett par mackor och sov ut ordentligt. Nu känner jag mig lite mer som en människa, men inte fullt ut. Kanske halvkoala, vem vet hur en sådan egentligen känner? De ser ut att ha det ganska så skönt i alla fall...

Igår beställde jag och Simon hem en massa barnkläder och en och en annan nappflaska från dunderbutiken.se. Det mesta av det vi beställde var av märket Lundmyr, ett märke som jag älskar. Tycker att de har jättefina kläder, och eftersom det ändå är vårat första barn så får man lägga ner lite mer pengar på vissa klädesplagg än vad man kanske inte vanligen hade gjort. Men vi var duktiga och valde kläderna i en massa olika storlekar, allt mellan 60-80 bara för att den ska ha något att växa i. Hellre det än att han/hon redan vuxit ur kläderna efter en vecka. Får se hur lång tid det tar för leverans o.s.v. Man vill ju bara ha kläderna här och nu. Efter att vi beställt klart kläderna så var vi inne på blocket och kikade lite på barnvagnar. Hittade 2-3 stycken som var väldigt intressanta så att vi skickade lite förfrågningar om de, sen får vi se vart vi hamnar.
Fick reda på att en släkting till Simon hade en spjälsäng hemma som han kunde skänka oss. Det tackar man ju inte nej till. Känns bra att få en sak mindre att lägga pengarna på. Citrongul skulle den tydligen vara. Det blir nog bra det där. Är färgen hemsk så är det bara att måla om, blir i alla fall billigare än att köpa ny spjälsäng.

Nu inväntar jag att min syster och hennes kompisar ska landa med bussen här i Baronhills. Hon behövde tydligen låna ett midjeskärp av mig till en teater (hon går estet/teater på gymnasiet). Självklart ställer man upp på sin syster, jag kan i alla fall inte ha skärpet längre så vad är det att sakna?
Ha en trevlig Valborg nu alla... Här kommer en liten bild på ett plagg från dunderbutiken.se. Självklart av märket Lundmyr ;)



Gravidtips! Anmäl dig till Libero.se. Här hittar du en massa bra tips att tänka på när du är gravid och fram till att barnet är 2 år. Här kan du även gå in på Föräldrasnack och prata med andra människor, kanske de finns i din närhet? Gå in på "Ankomstgrupp" och sen den du hör till, som t.ex. jag som hör till "Ankomstgrupp 2008-08". Där kan jag tala med alla som ska ha barn i augusti 2008. Man kan få tips, råd eller bara få tala ut om vad som helst. Sen när barnet väl kommer så är det aldrig fel med de gratisprylarna du får från Libero. Har även hört att du ska få en stor rabatt på blöjor då också, men det är inget som jag själv kan bekräfta eller tagit reda på mer information om. En sida helt klart värd att ta en titt på!

Kommentarer
Postat av: Mariana

Hej gumman!
Allt bra? Bor du också i Örebro nu eller?
Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback